tisdag 29 januari 2013

29 januari 2013

En vanlig dag. En sån dag vi bara tänkte jobba, hämta barn och packa lite flyttkartonger på kvällen inför flytten till svärmor.

Först ringer en trevlig bergvärmepumpssäljare från "bge". Jag sitter i bilen och vi pratar en hel del. Han tycker att vi ska se till att radiatorerna är så stora att vi kan arbeta med samma vattentemperatur till båda systemen. Husbyggartips? Vi stämmer träff på söndag eftermiddag.

09:33 Ringer jag Thules försäkringsgubbe och förklarar att vi inte kan få en ny faktura från bilbärgarna. Till slut ger han med sig och ber mig ordna en faktura åt honom, där jag skriver thule rental. Skönt!

09:45 framme på jobbet.

10:22 ringer Melker som undrar om han kan få kolla på våra Älvdalsfönster. Erik ringde igår från fabriken och frågade om vi kunde vara referenskund, och det är vi mer än gärna. Jag hinner inte prata.

15:10 ringer Bogdan och berättar stolt att golvplankorna räcker till garderoben också. Även om vi inte får någon fris där (vilket ju är helt i sin ordning). Och så ber han mig skaffa mer lumppapp och mjölkpapp för att lägga över och under golvet. Målarna har börjat spackla. Bra!

15:15 ringer Bogdan igen och förtydligar att jag måste köpa tejp till mjölkpappen också. Och att han vill veta vilken ledd vi vill ha på ekparketten.

16:12 ringer en kille från DHL. Han blev lite sen med leveransen och undrar vart han ska göra av den. Det är ett runt paket som väger 17 kg. Jag gnäller att han är sen, men ger sen upp. Ingen av oss vet vad det är - han får lämna av det med vår polske plattsättare.

16:22 ringer Melker igen. Vi stämmer träff 14:00 på söndag.

18:30 är jag på Bauhaus och letar mjölkpapp. 70% rea på kakel, men jag tittar bort och står emot...

En halvtimme senare är jag i huset och kollar hur målarna spacklat. Inser att jag glömt be dem ändra dimension på en nisch vi byggt. Mäta skriva räkna, och dra ett mejl till Bogdan. Sen hämtar jag barnen från mormor.

21:00 lägger en beställning på en obehandlad glasdörr hos GKDoor. Ytterligare en leverantör vi inte ids kolla refernenser på, men som gett ett bra pris på en dörr som ser fin ut på nätet.
21:35 bloggat bara lite, bara så att vi minns hur det var att vara vi dessa dagar i väntans tider. Nu packa den där flyttlådan jag nämnde...

21:45 skiter i flyttlådan. Mejlar Bogdan om golvriktning, nischer och en bön om att spara stora plankbitar. Kan var kul för barnen att leka med om inte annat.

22:00 inser att jag får beställa väggtoaletten imorgon.

Kanske är det vi som är väldigt sega, men det känns som att det är minst en timmes jobb varje kväll med att leta information om produkter o företag, eller titta över offerter eller sätta sig in i något nytt ämne, och sen ska det mejlas med byggare o andra leverantörer ett par gånger i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för ditt inlägg.